اگر اوتیستیک هستید به مدرسه برگردید
بازگشت به مدرسه می تواند یک تجربه هیجان انگیز اما چالش برانگیز برای هر کسی باشد و ممکن است نیاز به ملاحظات بیشتری برای افراد در طیف اوتیسم داشته باشد. در اینجا شش مرحله و بیست و یک نکته وجود دارد که به افراد مبتلا به اوتیسم کمک می کند تا روند بازگشت موفقیت آمیز به مدرسه را طی کنند.
مرحله 1: آماده سازی
- حقوق خود را درک کنید: با قوانین و مقرراتی که از حقوق افراد دارای معلولیت در آموزش محافظت می کند، مانند قانون آموزش افراد دارای معلولیت (IDEA) در ایالات متحده یا قوانین مشابه آشنا شوید. در کشور شما.
- اطلاعات جمع آوری کنید: در مورد سیاست های مدرسه، خدمات پشتیبانی و منابع موجود برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم تحقیق کنید. برای جمع آوری اطلاعات مربوطه با مدیریت مدرسه یا اداره آموزش ویژه تماس بگیرید.
- ایجاد طرح انتقال: با همکاری والدین، معلمان و متخصصان پشتیبانی، یک طرح انتقال ایجاد کنید. این طرح باید اهداف، تسهیلات و استراتژیهای خاصی را برای تسهیل انتقال آرام به مدرسه ترسیم کند.
مرحله 2: ارتباط
- گفتگوی باز: کانال های ارتباطی باز را با معلمان، مدیران و کارکنان پشتیبانی ایجاد کنید. اطلاعاتی را در مورد نقاط قوت، چالش ها و سبک های یادگیری ترجیحی خود به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی مناسب ارائه می شود.
- توسعه داستان های اجتماعی: داستان های اجتماعی ابزارهای بصری هستند که به افراد مبتلا به اوتیسم کمک می کنند موقعیت ها و انتظارات اجتماعی را درک کنند. داستانهای اجتماعی شخصیسازیشده ایجاد کنید که به روالها و فعالیتهای رایج مدرسه میپردازد.
- از پشتیبانی های بصری استفاده کنید: پشتیبانی های بصری مانند برنامه ها، چک لیست ها و نشانه های بصری می توانند درک و سازماندهی را افزایش دهند. برای پیاده سازی پشتیبانی های بصری در کلاس با معلمان کار کنید.
مرحله 3: ایجاد روابط
- خودتان را معرفی کنید: اگر از انجام این کار احساس راحتی می کنید، در نظر داشته باشید که خود را به همکلاسی ها یا معلمان معرفی کنید تا از ابتدا روابط مثبت ایجاد کنید.
- به باشگاهها یا گروهها بپیوندید: در فعالیتهای فوق برنامه شرکت کنید یا به باشگاههایی بپیوندید که میتوانید علایق خود را دنبال کنید و با همسالانی که سرگرمیها یا علایق مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید.
- به دنبال پشتیبانی همسالان باشید: با همسالان حمایتی که می توانند راهنمایی، تفاهم و دوستی را در طول سفر مدرسه شما ارائه دهند، ارتباط برقرار کنید.
مرحله 4: دفاع از خود
- نقاط قوت و چالش های خود را بشناسید: به نقاط قوت و چالش های خود مربوط به یادگیری، ارتباطات، حساسیت های حسی یا عملکرد اجرایی فکر کنید. شناخت بهتر خود می تواند به شما کمک کند تا از تسهیلات و پشتیبانی مناسب حمایت کنید.
- بیان خود را تمرین کنید: با تمرین نحوه بیان مؤثر نیازها، ترجیحات و نگرانی های خود، مهارت های دفاع از خود را توسعه دهید. سناریوهای ایفای نقش با یک بزرگسال قابل اعتماد می تواند در ایجاد اعتماد به نفس مفید باشد.
- در جلسات IEP/504 شرکت کنید: اگر یک برنامه آموزشی فردی (IEP) یا یک طرح 504 دارید، فعالانه در جلسات شرکت کنید تا مطمئن شوید که صدای شما شنیده می شود و اهداف شما گنجانده شده است.< /li>
مرحله 5: ملاحظات حسی
- محرک های حسی را شناسایی کنید: محرک های حسی را که ممکن است باعث ناراحتی یا ناراحتی شوند را بشناسید. درباره راهبردها با معلمان برای به حداقل رساندن بار حسی در کلاس صحبت کنید.
- ایجاد کیت حسی: یک کیت حسی حاوی مواردی که به تنظیم ورودی حسی کمک میکنند، مانند هدفونهای کاهشدهنده نویز، اسباببازیهای فیجت، یا توپهای استرس جمع کنید.
مرحله 6: مراقبت از خود
- روالها را تنظیم کنید: روالهای روزانه ثابتی را ایجاد کنید که قابلیت پیشبینی را فراهم میکند و اضطراب را کاهش میدهد. داشتن یک برنامه زمانی ساختاریافته می تواند به افراد در طیف اوتیسم کمک کند احساس امنیت بیشتری داشته باشند.
- مدیریت استرس را تمرین کنید: استراتژی های مقابله ای را برای مدیریت استرس و اضطراب ایجاد کنید. این ممکن است شامل تمرینهای تنفس عمیق، تکنیکهای تمرکز حواس یا درگیر شدن در فعالیتهایی باشد که شادی و آرامش را به همراه دارد.
- موقعیت ها: تشخیص دهید که چه زمانی برای شارژ مجدد یا به دست آوردن تمرکز نیاز به استراحت دارید. نیازهای خود را با معلمان یا کارکنان پشتیبانی در میان بگذارید که در صورت لزوم می توانند فضای مشخصی برای استراحت فراهم کنند.
این بیست و یک نکته راهنمای جامعی را برای افراد مبتلا به اوتیسم که می روند ارائه می دهدبرگشتن به مدرسه به یاد داشته باشید که هر فرد منحصر به فرد است، و یافتن استراتژی ها و امکاناتی که بهترین کار را برای شما دارد ضروری است. با پشتیبانی و آمادگی مناسب می توانید یک تجربه آموزشی موفق و کامل داشته باشید.
سه مرجع معتبر که در تهیه این مقاله از آنها استفاده شده:
- Autism Speaks: Autism Speaks یک سازمان حمایتی معروف است که اطلاعات و منابع زیادی را برای افراد مبتلا به اوتیسم و خانوادههایشان فراهم میکند. آنها در مورد موضوعات مختلف، از جمله آموزش، انتقال، و حمایت از خود راهنمایی ارائه می دهند.
- انجمن ملی اوتیسم: انجمن ملی اوتیسم بر ارائه حمایت، آموزش و حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم تمرکز دارد. وب سایت آنها منابع ارزشمندی را در رابطه با آموزش و راهنمایی های بازگشت به مدرسه برای دانش آموزان اوتیستیک ارائه می دهد.
- مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC): CDC منبع قابل اعتمادی از اطلاعات در مورد اختلال طیف اوتیسم است. وب سایت آنها منابع مبتنی بر شواهد را در مورد موضوعاتی مانند تشخیص، درمان و مداخلات آموزشی برای افراد مبتلا به اوتیسم ارائه می دهد.
منابع فوق بر اساس دامنه سؤال ارائه شده است و فهرستی جامع از همه منابع معتبر بالقوه در مورد موضوع را نشان نمی دهد.